ManuVision og det bløde dyr

Den nemme, tidlige morgenmad

Photobucket Pictures, Images and Photos

Græsk yoghurt 10%
En stor spsk. Super Greens* hjemmeblanding
En håndfuld sprød musli, lavet med havregryn, puffede ris og agavesirup
Lidt hakkede mandler
Frosne japanske vinbær fra haven (frosne hindbær når de er sluppet op)

*Super Greens er en blanding du kan købe i dyre domme hos magasin eller du kan blande den selv – hvis du spiser meget af den 🙂
Den består af lige dele:
Hvedegræs
Afskallede hampefrø
Grøn tepulver (gunpowder)
Hørfrø (kværnede)
Chiafrø
Spirulina
Aswagandha (hvis du kan få det)

Bland ikke for meget af gangen, måske nok til en uge – herhjemme ryger den også i børnenes smoothies, så jeg plejer at lave den med 3 spsk af hver ingrediens, det holder ca 1 uge.

Musli’en er the guilty pleasure her, du kan lave den sund og jomfrunalsk, det gør jeg ikke…

Det smager godt.

   

4 kommentarer

  • Dorte

    Den sunde effekt af kværnede hørfrø forsvinder efter 10 minutter så din blanding skal ikke stå en uge. Du kan evt dagligt kværne hørfrø og tilsætte dem.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Katrine

      Hej Dorte 🙂
      Tak for input – jeg lever ikke et liv, hvor der er tid til at kværne hver morgen – så det er jo en afvejning – i USA kan man købe kværnet hørfrøpulver, som kan holde sig i månedsvis – så langt vil jeg nu ikke gå 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Det lyder lækkert, og som jeg lige kan forstå er hvedegræs glutenfri, så det skal da prøves en dag 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Katrine

      🙂 Jeps – men så skal du nok udelade musli’en eller lave en sprød en selv – vinbærrene er så små, at jeg bare drysser dem over frosne og så tør de mens jeg spiser – er det hindbær og så knuser jeg dem frosne mellem fingrene inden jeg drysser dem over…
      God fornøjelse 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

ManuVision og det bløde dyr